Markkinoinnin perusteet 6 op, LUT, kevät 2024 (väyläryhmä 2023-2025)
11.04. – 02.05.2024
Opetusmuoto: Verkkoluennot Zoomissa
Aikataulu
• Luento 1: 11.04.2024 klo 16:00 – 20:30
• Luento 2: 18.04.2024 klo 16:00 – 20:30
• Luento 3: 25.04.2024 klo 16:00 – 20:30
• Luento 4: 02.05.2024 klo 16:00 – 20:30
• Harjoitustöiden esitystilaisuus: 16.05.2024 klo 16:00 – 20:00
Etäopinnot Zoomin kautta
Verkko-oppimisympäristö Moodle
Opintojakson jälkeen opiskelijat osaavat:
– määritellä markkinoinnin ja kansainvälisen markkinoinnin keskeiset käsitteet
– selittää markkinointiajattelun lähtökohdat ja kehityksen sekä markkinoinnin yhteyden yrityksen toimintaan
– soveltaa strategiasuunnittelutyökaluja markkinoinnin tarpeisiin
– arvioida yritysten markkinointiympäristön tekijöitä
– analysoida yrityksen brändiä eri näkökulmista
– selittää tuotestrategian keskeisiä tekijöitä ja tulkita tuoteporftolioita
– suunnitella hinnoitteluun vaikuttavia tekijöitä ja kuvailla hinnoitteluprosessin
– analysoida vaihtoehtoisia jakelukanavaratkaisuja ja niihin vaikuttavia tekijöitä
– kehittää viestintäprosessia ja erilaisia viestintäkanavia
– määritellä digitaalisen markkinoinnin peruslähtökohdat
– tunnistaa myynnin ja asiakkuuksien hallinnan roolin osana markkinointia
6 op
SisältöMarkkinoinnin peruskäsitteet ja lähtökohdat. Markkinoinnin liittyminen yrityksen toimintaan. Markkinoinnin suunnittelu. STP-malli. Kansainvälinen markkinointiympäristö. Markkinoinnin kilpailukeinojen (tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) piirteet ja käyttö. Brändipäätökset. Myynti ja asiakkuuksien hallinta. Kansainvälisen markkinoinnin erityispiirteet. Digitaalinen markkinointi.
KouluttajatJaakko Metsola
Suoritustapa– Luennot 18 h
– Harjoitustöiden esitystilaisuuteen osallistuminen 4 h
– Oppimispäiväkirjatekstien (4 kpl) kirjoittaminen 52 h
– Mini-case-tehtävien suorittaminen, 15 h
– Harjoitustyön kirjoittaminen, esityksen ja opponoinnin valmistelu 71 h
– Kokonaismitoitus 160 h
Tehtävät ja arviointi
• 4 kpl oppimispäiväkirjoja (max. 40p), mini-case-monivalintatehtävät (max. 10p), harjoitustyö (max. 50p) sisältäen esityksen ja toisen työn opponoinnin. Arvosana 0-5 (0, hylätty = 0-49 pistettä; 5 = 90-100 pistettä)
Kotler & Keller (2016) Marketing management (15th edition)
EmoyliopistoLappeenrannan teknillinen yliopisto
Lisätietojaavoin@phkesa.fi
Lisätietoja hakeutumisestaIlmoittautumiset 31.3.2024 mennessä.
HintaYksittäisen opintojakson hinta: 200 euroa
Ilmoittautumiset31.03.2024 mennessä
Huom!